Followers

Thursday 5 December 2013

hidup ini ujian

sungguh. bukan mudah menghadapi ujian hidup. kesenangan itu ujian.kesusahan itu ujian..kesedihan itu ujian. kebahagiaan itu ujian. 
ya. aku juga menjalani hidup seperti remaja lain. cuma aku sangat berusaha agar hidup aku ini dijalani sebagai seorang muslimah.sebagai seorang khalifah. 
ya Allah..semakin ingin berusaha menjadi solehah,semakin sakit yang ditanggung..
aku juga berusaha menghadapi dan mengawal fitrahku dengan iman. 
semakin menginjak ke alam remaja,ke alam mencari identiti diri sebagai muslimah,alam yang memerlukan tarbiyah yang tinggi ke dalam diri, tapi semakin kuat naluri diri membuak-buak. 
tapi aku takut untuk kembali ke zaman jahiliyah ku. kezaman aku menggunakan pengetahuan agama yang ada untuk membackup kesalahan diri yang sememangnya salah.. 

No comments:

Post a Comment